W art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych szczególna uwaga zwrócona jest na niektóre strony i elementy stron internetowych podmiotów publicznych. Powinno to znaleźć swoje odzwierciedlenie w sposobie badania dostępności cyfrowej.
Ustawa mówi, że na podmioty publiczne nałożony jest bezwzględny obowiązek utrzymania pełnej dostępności cyfrowej
-
Biuletynów Informacji Publicznej,
-
danych teleadresowych,
-
narzędzi służących do kontaktu z podmiotem publicznym,
-
nawigacji,
-
deklaracji dostępności strony internetowej lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego,
-
informacji dotyczących sytuacji kryzysowej,
-
informacji związanych z bezpieczeństwem publicznym,
publikowanych przez podmiot publiczny, dokumentów urzędowych oraz wzorów umów lub wzorów innych dokumentów przeznaczonych do zaciągania zobowiązań cywilnoprawnych.
Na podstawie wyżej wymienionej ustawy podczas sparwdzania dostępności aplikacji i stron internetowych w pierwszej kolejności sprawdzany jest Biuletyn Informacji Publicznej i Jego dostępność kfalifikuje pozostale elementy do dalszej kontroli.